BOTTOM платка
Q1. Звуковият сензор (M1) не влиза в дупките си.
А1. С повече натискане сензорът все пак влиза, но дупките му са наистина малки. Поправено в ревизия 1.04.
Q2. CR2032 държача не пасва на дупките си.
А2. Краката на държача трябва малко да се огънат за да влезнат. Дупките следва да са по-широки, поправено в ревизия 1.04.
Q3. Часовникът не си помни часа след изгасяне или не тръгва (LED1 мига), въпреки, че часовникарският чип е на място.
А3. Уверете се, че сте поставили батерия в холдъра. Проверете спойките на холдъра (поради проблема от въпрос №2, е възможно да няма контакт на някой от краката).
TOP платка
Q4. Цанговите пинове не влизат в дупките за глим-лампите.
А4. Дупките там са твърде малки (поправено в ревизия 1.04). Като workaround, удължаването на краката на глим-лампите може да стане като им се припоят отрязани крака от резистори, след което да се уплътнят с термошлаух, преди да се запоят на платката.
Q5. Долната платка е ОК, запоих горната, но нищо не светва.
А5. Проверете следните неща:
- Стига ли високо напрежение до горната платка (задна рейка - пин №6 отляво надясно - между №6 и №1 (=HP20) трябва да измерите 160V). В частност, проверете спойките на рейките и по двете платки.
- Има ли високо напрежение между анода на лампата и земя - за анод може да ползвате някоя от двете указани точки:
За земя ползвайте примерно първия пин на предната рейка, HP1.
Очаква се да измерите около 80-110 волта там. Ако това не е изпълнено, то до лампата не стига работно напрежение и проверете добре ли са запоени групата транзистори на горната платка. - Ако напрежението е ОК, проверете спойките към слоткета, и в частност измерете напрежението от анодовия пин на самата лампа (разпознава се лесно - вътре в лампата той е с бяла обвивка) и земя. Ако и това е наред, пробвайте да закъсите със кабелче (или чрез мултицета, но в режим амперметър) някой от катодите на лампата и земя - би следвало цифрата на съответният катод да светне.
- Ако лампата е наред и катодите светят - значи проблемът е в дешифратора 74141. Пробвайте да го смените с друга бройка от наличните в комплекта.
- Ако лампата не е наред (не свети нито една от цифрите), вероятно самата лампа е умряла от времето или при монтажа. Свържете се с нас за помощ.
Q6. Част от лампите светят, но не всички.
А6.
- Ако светят само 1, 3, 5 или 2, 4, 6-та лампа (т.е. левите или десните от всяка двойка), проблемът вероятно е аноден транзистор. Ако не светят 1, 3 и 5 - проверете транзистори Q1, Q2 и резисторите R11, R13. Ако не светят 2, 4 и 6 - проверете Q3, Q4, R12 и R14. Ако те са наред като спойки - проверете напрежението на предната рейка, пинове №2 и 5 (за земя ползвайте №1, HP1). И на двата трябва да виждате около 2.05-2.5 волта. Ако това не е така, значи проблемът е във връзката от микроконтролера до рейките - вижте спойките на рейките, на микроконтролера. Ако всичко е ОК, свържете се с нас за помощ.
- Ако не свети само една лампа, вероятно само тя е изгоряла. Свържете се с нас за помощ.
Q7. В лампите светят повече от една цифри.
А7.
- Ако е засегната само 1 двойка лампи - вероятно е дефектен дешифратор. Пробвайте да размените дешифраторните чипове и проблемът трябва да се "премести" на друга двойка. В този случай се свържете с нас за да извършим замяна.
- Ако са засегнати всички лампи - проверете напреженията на пинове 2 и 5 от предна рейка, както е описано в предния въпрос №6.
Крепежи/сглобяване
Q8. Имам нестандартни втулки и крепежи?
А8. Вероятно сте стигнали до тук, понеже в кутийката към комплекта за запояване е имало листче, което ви е насочвало насам

Нестандартното на вашите крепежи е, че са бели, 27мм втулката липсва, и е заместена с две 12мм-ови. За да паснат добре горната и долната платка няма нужда да модифицирате мъжките рейки (както е описано в страница 8 от инструкциите) - монтирайте и запоете без промяна, както си идват в комплекта. Така разстоянието между горната и долната платка леко ще се скъси. Възможно е да се наложи да срежете (например със секачки) горното табче на DHT-22 сензора, ако опира в горната платка.
Самото нанизване на крепежите по шпилката е (гледано отгоре-надолу): глуха гайка; горен плексиглас; втулка 12мм; горна платка; две втулки 12мм; долна платка; втулка 5мм; долен плексиглас; гайка.
Q9. Какъв е пинаута на свръзката между горната и долната платка? Как да проверя за късо съединение на горната платка?
А9. Пиновете на предната страна, отляво надясно (HP1-HP10) са:
- HP1 - GND;
- HP2÷5 - сигнални;
- HP6 - +5V;
- HP7÷10 - сигнални.
- HP11÷HP14 - сигнални;
- HP15 - +160V;
- HP16÷HP19 - сигнални;
- HP20 - GND;
Двете GND трябва да са свързани. Не трябва да има късо съединение между 5v и земя, както и между кой да е от сигналните пинове и земя. За повечето ще се отчита все едно пинът и земя са свързани с високоомов резистор.
Лампи
Q10. Помощ, счупих лампа!
А10. Макар и лампите да са по-корави отколкото предполага стъклената им обвивка, все пак лесно могат да се счупят, например при изтърване на земята. Ако това стане, най-важното е първо да проветрите добре стаята, в която сте счупили лампата/лампите, както и да почистите добре всичко (всякакви счупени стъкълца и фрагменти), а събраното да се изхвърли надлежно. Причината за това е, че газът в лампите съдържа малко количество живачни пари - количеството е дребно и не е притеснително по принцип, стига да се вземат гореописаните мерки.
След това вече се свържете с нас за резервни лампи.
Употреба
Q20. Глим-лампите трептят по време на работа.
А20. Това е нормално и не е причина за притеснение.
Q21. В снимка #9 от сайта сте показали по-големи глим точки, какви са те и откъде мога да си намеря такива?
А21. Това са тиратрони МТХ-90, вид вакуумни лампи, чиято основна цел не е светенето
